Friday, November 17, 2006

التلات 14/11/06 اكتوبر والهرم وانتر فيو وعربيه ماتريكس وسلينترو وسمك مشوي و في الاخر برضة حشو ضرس



اول حاجة قولت بلاش اصحي ميشا بدري خليها هي نايمة وانجز انا شويه مشاوير
بدل ما اتعبها معايا.. صحيت علي سبعة كده حلقت ولبست وروحت صورت البطاقة علشان اصرف الشيك ونزلت علي البنك اللي في روكسي ماختش 5 دقايق وكنت مخلص مش زي البنك الوسخ اللي عندنا في الحدايق ده , مع ان الاتنين البنك الاهلي..كانت الساعة بأت حوالي تسعة الا ربع قولت برضة لسه بدري بلاش اصحي حبيبتي دلواتي انا اروح احسن احط الفلوس في حسابي بدل ما انا ماشي بالماستر وهي فاضية كده وكمان علشان لو روحنا النايل بكين ابقي ادفع بيها.. وانا بتمشي من عند البنك لحد الس اي بي عند نادي هليوبليس كده لقيت ميشا بترن عليا ..اتأريها هي صاحية من الساعة سبعة هي كمان بس مكانتش عاوزة تصحيني ..فقولتلها طيب تعاليلي علي البنك يا حبيبتي علي اساس اننا نكسب وقت... روحت علي البنك وحطيت الفلوس في الحساب بس قولت ايه بلاش احطهم كلهم خللي معايا 400 احتياطي احسن.. طلعت برة اجرب الماستر في الماكنة القيه بيدلي الرصيد 50 قرش .. قولت استني شويه يمكن يكونونا لسه منزلوش.. وانا واقف قمت كلمت ميشا علي اساس اشوف هي اتاخرت ليها فلقيتها بتقولي انا خارجة اهو من باب الدار لسه..طب انا هقابلك في السكة يا حبيبتي بس انتي امشي من الطريق اللي انتي عارفاه اللي هو من جنب الكشك اللي علي اول الشارع ..ماشي ماشي ..اوكي اوكي..امشي امشي لحد الكشك مفيش حاجة لحد الدار مفيش حاجة البت راحت فين احسن تكون تاهت ..كلمتها
-ايوه يا مشمش انتي فين

-اناعند البنك يا حبيبي دلواتي
-نو كومنت
طبعا هي قامت جت من طريق غير اللي احنا اتفقنا علية او للدقة اكتر اللي هي بنفسها اختارتة
طبعا انا كنت علي اخري من الي حصل ده بس حاولت ما انفجرش فيها علي اد ما اقدر.. لكن للاسف برضة هي زعلت من كلامي.. قولت احاول تاني في الماستر الزفت دي يمكن القي الفلوس برضة مفيش فايده دخلت للراجل جوه اساله هي الفلوس هتنزل علي ال ايه تي ام امتي قالي دي بتاخدلها يوم علشان ده حساب توفير مش جاري.. قولت طيب كويس اني محطتش الفلوس كلها والا كنا هنشحت باقي اليوم.. طلعنا من ادام البنك علي موقف الباص بتاع 6 اكتوبر اللي في احمد حلمي وعلي ما اتخانقت شويه مع الراجل المتخلف سواق التاكسي بندخل الموقف لقينا الباص لسة طالع..قعدت اشتم في الحيوان سواق التاكسي اللي عطلنا. وقفنا مستنين بتاع نص ساعة بحالها علي ما الاتوبيس اللي بعده جه ركبنا وكان الاتوبيس ريحتة معفنة طبعاكاننا قاعدين في قلب البوتي.. وكمان السواق ابن الحلوة قرر انا هيمشي من الهرم مش من المحور يعني ضعف الوقت تقريبا.. وانا كنت عاوز الحق الراجل قبل ما يمشي..... اتصورنا شويه في الباص وميشا قلعت الجيبه اللي انا كنت مخنوق منها من اول النهار اصلا وفضلت بالبنطلون اللي تحتها بس كانت المشكله بأه هنودي الزفتة الجيبة دي فين انا اقترحت اننا نرميها ونبقي ارتحنا منها ..بس هي مرضيتش
- مش انت اللي جايبها
- كنت غبي
المهم قدرنا بمعجزة كده نحشرها جوه شنطة ميشا.. وفضل الباص ماشي ماشي لحد ما وصل الهرم اللي كان دي اول مرة ميشا تشوفه فيها فقولنا نصورة هو كمان بس طبعا مطلعش اي حاجة من ازاز الباص....................انا زهئت هكمل بعدين باه