Friday, November 9, 2007

واللا ياخرالمبو كانت أيام فاريج لي كي

الله
رأيت الله في وجه تلك العجوز الضئيلة الجالسة في هدوء ترتجف بجوار جدار بارد من جدران المدينة الماجنة
احسست بنشوة الايمان ورياح الفردوس وانا اربت علي كتفيها المدثرين بشال اسود رخيص
وددت لو احتضنها ليختبئ كلا من في الاخر من صخب المدينة العابثة
تجاهلتها تماما عندما رأيتها جالسة في نفس المكان في اليوم التالي
لا اعلم ماذا سيكون رد فعلي اذا رأيتها مرة اخري
**********************
بوكر مفيش - يابو درويش - قهاوي رقص مفيش
إزاى يافندي - ابن الكيف يقدر يعيش
**********************
Troubles
و ها انتي تعانين من بعض مشاكل الحياه ... فهل اتدخل لاساعدك
هل استطيع اصلا ان اساعدك او ان اكون مفيدا لكي
هل استطيع حمايتك من اي شئ
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
*****************
مجد / G L O R Y
تمشية لاقل من النصف ساعة اليوم بجوار سور قصر البارون امبان كانت كافية لاستشعار كل هذا المجد الزائل لايام ماضية لم ولن تمحي من ذاكرتي ... حاولت اختزان اكبر قدر من الروائح وعبير المكان عليً اسنطيع استرجاعها في اوقات السأم العديدة
***********************
بـــــهــــــــــــــــــاء
انا بحب المهندس بهاء موووووووووووووووووووووووت
لاول واخر مرة القي واحد مصري سوي
هذا الرجل انا اعشقة
********************
أيهيه أمان أمان فين المصر بتاع زمان
والمدام فاصولاكييييييييييييي
واللا ياخرالمبو - كانت أيام - فاريج لي كي